Niti jedna stvar u biznisu ne funkcionira bez upornosti. I to je nešto što nastojim prenijeti na svakog zaposlenika. Ne prihvaćamo nijedan odgovor osim „da možete doći“ ili „ne, ne možete doći“. I ako kažu ovo drugo za 3 mjeseca ćemo im se ponovo javiti. Dok nam ne daju priliku da nas vide, upoznaju i daju 5 minuta vremena mi ne odustajemo, poručuje Stefano Ladavac
PAZIN
Proizvodnja vanjskih tuševa ne zvuči previše glamurozno, ali kada se radi o ručno izrađenim od istarskog kamena koji uz to još štede vodu i uništavaju bakterije onda govorimo o elegantnom i luksuznom proizvodu koji, ovisno o modelu i odabiru materijala, stoji od 3.800 do 15 tisuća eura. Upravo takav proizvod osmislio je 30-godišnji ekonomist Stefano Ladavac iz Svetog Petra u Šumi koji je odmah po završetku studija (kratko je radio u opatijskom hotelu Milenij) 2017. otvorio tvrtku Infinity Luxury koja se, jedina na svijetu, specijalizirala upravo za ovu proizvodnu nišu koja cilja prvenstveno javne plaže, vile i hotele.
– Bila je to brza djetinjasta odluka, ali koju bih opet ponovio. Doduše, tada sam mislio da ću vrlo brzo postati bogat, ali mi je realnost dala šamarčinu, pa sam shvatio da to ne ide tako lako, kaže nam uvodno mladi otvoreni poduzetnik uz smijeh.
S kamenom se Stefano susreo od malih nogu s obzirom da se njegova obitelj još od 1996. Godine bavi njegovom obradom, pa mu je praktički prirodno došlo da dizajnira prototip vanjskoga kamenog tuša, a u tome su mu pomogli nono Ivo i tata Sandro.
Mi smo doista počeli u garaži
-Mnogi veliki izumitelji i poduzetnici kažu da su prve korake napravili u svojoj garaži, a to često nije istina, ali mi smo doista počeli u garaži u Svetom Petru u Šumi, prisjeća se prvih koraka.
Prvih 2-3 godine sve su radili sami, a znatno im je pomagao kamenoklesarski obrt Hrast iz Vele Trabe pored Pazina. Jedan snažniji „poguranac“ dogodio se 2019. godine kada su putem europskih fondova dobili 200 tisuća eura za „komercijalizaciju inovacije“ odnosno kupnju CNC stroja za obradu kamena. Sami su morali osigurati dodatnih 50 tisuća eura i PDV. Tada su u pogonu u Katunu Trviškom zaposlili i prve djelatnike u proizvodnji (tri stalna zaposlenika i dva povremena), ali i prodaji i marketingu.
Godine 2021. u vlasničku strukturu (osim Ladavca tu je i suvlasnik Miloš Jarić) ušli su vlasnici tvrtke Filix iz Stancije Pataj (Pazin) Marko i Nikola Jurman, koji imaju više od petnaest godina iskustva u međunarodnom poslovanju. Dokapitalizirali su tvrtku s 250 tisuća eura. Najveća prekretnica dogodila se 2022. kada su odlučili rebrendirati proizvod iz Infinity Luxury u Korta.
„Riječ korta znači dvorište, ali za Istrane ona je mnogo više: opuštanje, uživanje u trenutku, boravak na trasi u hladovini, na starim drvenim klupama uz kameni stol; druženje, čitanje knjige, ispijanje čaše vrhunskog vina… Upravo tu kulturu i stil života tvrtka nastoji s pomoću istoimenog brenda i svojih tuševa od tradicionalnoga istarskog kamena kanfanara donijeti svijetu“, poručuju.
Naziv Korta predstavlja nas
– Naziv Infinity Luxury znači sve i ništa. Trebalo nam je nešto originalno, nešto naše, nešto što predstavlja nas, a to je naziv Korta, kaže Ladavac dodajući da je ime proizvoda, brend, itekako važan u poslovanju.
Sirovinu nabavljaju od „Kamen“ Pazina, uglavnom kamen kanfanar. „Želimo svijetu predstaviti lokalni materijal i razlikovati se od drugih“, napominje. Osim kamena koji je glavni element proizvoda koriste i čuvenu talijansku keramiku Marazzi. Još uvijek najviše prodaju u Hrvatskoj, ali se trude pokrenuti izvoz.
-Posljednje dvije godine poslovno putujem u Dubai, svakih mjesec-dva dana. Dnevno obavim nekoliko poslovnih sastanaka, a isto to radi kolegica u Španjolskoj , kolega u Grčkoj, kolega u Poljskoj i kolega u zemljama Beneluksa. Primjerice za Dubai, ondje nam je trebalo godinu i pol dana putovanja, reklamiranja, prezentacije materijala , kojekakvih čašćenja ručkovima, da bi počeli dobivati konkretne i ozbiljnije upite tržišta, pojašnjava. „Ali mi planiramo dugoročno, i vjerujemo da će nam se troškovi povratiti“, naglašava. Kako se dogovaraju poslovni susreti primjerice u Dubaiju?
-Pripremu tržišta pravimo skoro godinu dana unaprijed, dakle, povezivanje s ljudima (arhitektima, dizajnerima, developerima, distributerima…) na Linkedinu, pozivi putem Zooma, slanje e-mailova… Na svaki način najavljujemo naš dolazak na to tržište. U trenutku kada se odlučimo na poslovno putovanje, tjedan-dva ranije, ponovno se javljamo svim tim ljudima, isfiltriramo one koji su nam najzanimljiviji i zatražimo termin sastanka. Taj se termin nužno ne odobri uvijek. Tako da kada stignemo na lokaciju uzmemo lokalni telefonski broj, zovemo i tražimo ponovo termin. Kažemo mi smo stvarno ovdje, dajte nam 15 minuta razgovara. Jednostavno rudarimo, kopamo te kontakte, pojašnjava nam Ladavac taktiku.
Daj mi 15 minuta, ništa više
Nedavno je tako uspio kontaktirati jednog za njihov posao važnog dizajnera u Dubaiju putem Linkedina, ali mu nije odgovarao ni na poruke ni na mailove. Nabavio je njegov telefonski broj, nazvao, međutim, dobio je odgovor da je zauzet i da će ga nazvati kasnije. Poziv ne dolazi, pa šalje ponovo poruku kao podsjetnik, ali ništa. Ne preostaje mu drugo nego ponovo nazvati. „Kazao sam mu: tu sam u Dubaiju još nekoliko dana, daj mi 15 minuta, ništa više ne tražim“. Pristao je, ali na 15 minuta. Kad su se konačno sastali situacija se pozitivno odvijala i u roku od dva dana su dobili narudžbu.
-Niti jedna stvar u biznisu ne funkcionira bez upornosti. I to je nešto što nastojim prenijeti na svakog zaposlenika. Ne prihvaćamo nijedan odgovor osim „da možete doći“ ili „ne, ne možete doći“. I ako kažu ovo drugo za 3 mjeseca ćemo im se ponovo javiti. Dok nam ne daju priliku da nas vide, upoznaju i daju 5 minuta vremena mi ne odustajemo, poručuje Ladavac.
Inače, sami projektiraju tuševe, ali koriste i usluge talentiranog projektanta i dizajnera Sandra Užile. U razgovorima su i s nekim svjetski poznatim dizajnerima s kojima planiraju suradnju. Osim vanjskih tuševa isprojektirali su i vanjske kuhinje, vanjske kade, stoliće, kamine, vaze i dekorativne elemente, ali su i dalje najtraženiji tuševi. Osim u Hrvatskoj, Kortini tuševi krase dvorišta i wellness oaze hotela i vila u Sjedinjenim Američkim Državama, Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Španjolskoj, Francuskoj, Italiji, Češkoj, Njemačkoj, Austriji i drugim zemljama. U Hrvatskoj se Kortini tuševi mogu pronaći u Puli, Poreču, Zagrebu, Splitu, Murteru, Zadru, Dubrovniku, Makarskoj, Rovinju, Rijeci, Opatiji, Labinu, Primoštenu, na otoku Pagu, Krku i drugdje.
Izvezli prve tuševe na Karibe
-U poslovanju su to još uvijek male brojke, ali u usporedbi s prethodnom godinom ostvarit ćemo rast od gotovo 100 posto, i vjerujem da ćemo tako nastaviti i u idućoj godini. Prema našim analizama očekujemo da bi na svjetskom tržištu, uz povećanje radne snage i investiciju u strojeve, mogli ostvarivati godišnji prihod od 15 do 20 milijuna eura, ali za to nam treba podrška ozbiljnijeg investitora koji bi dokapitalizirao firmu s ozbiljnijim iznosom kako bi mogli osnažiti konekcije u svijetu, kaže Ladavac.
Lani su prve tuševe izvezli na Karibe za jedan od najluksuznijih svjetskih lanaca hotela, londonski Belmond, isporučili su tuš kraljevskoj obitelji u Dubaiju te jednoj visokopozicioniranoj obitelji u New Jerseyju. Ugovorili su distribuciju u Dubai i Marbelli s partnerima Sensi Trading LLC-jem i Acielo Abiertom. Ove su godine isporučili proizvod za luksuznu hotelsku kuću Sunset Hospitality koja drži elitni beach klub u Dubaiju. U pregovorima su s hotelijerskim lancem Four Seasons hotels, Hilton, Marriott Hotels, ali i domaćim lancima poput Valamara i Maistre.
-Štednja vode se regulira s pritiskom vode unutar tuša odnosno u tušu se nalazi filter koji miješa zrak i vodu te time smanjuje protok vode, a krajnji korisnik to ne osjeća. Što se tiče bakterija i kamenca surađujemo sa slovenskom firmom Natura Filter koja proizvodi posebne filtere koji uništavaju 90 posto kamenca i 80 posto bakterija u vodi. Ti su filteri učinkoviti 5 godina, a zatim ih se zamjenjuje novim, pojašnjava.
Posvuda je ušteda vode dobro prihvaćena, ali ponegdje je to i standard kojeg se mora ispuniti. Primjerice u Kaliforniji i Saudijskoj Arabaiji je zakonski limitiran protok vode u minuti, ali to se lako regulira s posebnim ventilom. Više o ovoj firmi pronađite na https://kortadesign.com/hr/.
Anđelo Dagostin
Pogledajte galeriju fotografija