BEOGRAD

Kod susjeda se trenutačno gradi novi nacionalni stadion, a uskoro počinje i izgradnja Beogradskog metroa, donosi baustela.hr.

Kineske tvrtke pripremaju dva stroja za bušenje tunela, koje proizvodi CRCHI, dok se radovi izvode u suradnji s PowerChina. Već su potpisani ugovori vrijedni oko milijardu eura za izgradnju depoa Makiš i prve dvije faze trase metroa, a prva faza Linije 1 trebala bi započeti 2026. godine.

Novi podzemni sustav gradit će kineske tvrtke, koje su za sljedeću godinu pripremile dva stroja za bušenje tunela tzv. krtice, namijenjene prvoj liniji Beogradskog metroa. Ovi strojevi bit će isporučeni u drugoj polovici 2026. godine. Njihov dolazak označit će početak najzahtjevnije faze izgradnje tunela, što su izjavili i na službenoj stranici. U Pekingu je održan i niz sastanaka s tvrtkom PowerChina, glavnim izvođačem radova na Liniji 1, s kojom su već potpisana tri ugovora ukupne vrijednosti od oko milijardu eura.

Ugovori obuhvaćaju izgradnju depoa Makiš i dvije od tri faze same trase metroa, dok se pregovori za treći lot još uvijek nastavljaju. Beogradski metro bit će integriran u intermodalnu mrežu gradskog i međugradskog prijevoza, uključujući bicikle, autobuse, tramvaje i vlakove, s ciljem poticanja prelaska s privatnih vozila na javni prijevoz putem parkirališta smještenih u blizini stanica.

U čitavoj regiji, točnije u zemljama bivše Jugoslavije, planiran je velik broj infrastrukturnih projekata. U Sloveniji se rekonstruiraju ceste i željeznice, a u BiH se gradi i nadograđuje mreža koridora i brzih cesta.


OZNAKE: