PULA
Sinoć je u Malom rimskom kazalištu, u nastavku programa Pula Jazz Waves Pulskog kulturnog ljeta, nastupio Rosario Giuliani čiji kvartet čine: Pietro Lussu na klaviru, Dario Deidda na basu i Sasha Mashin na bubnjevima. Predstavili su album “Logbook- Live at Sounds” objavljen prošle godine.
Giuliani je inače poznati saksofonist europske jazz scene koji živi i radi u Rimu, a poznat je po moćnom zvuku, virtuoznosti i emocionalnoj ekspresiji. Njegov stil spaja klasičnu jazz tradiciju s modernim pristupima, često podsjećajući na velikane poput Charlieja Parkera i Cannonballa Adderleyja, ali s autentičnim talijanskim senzibilitetom. Sve navedeno sinoć je apsolutno došlo do izražaja.
Njegov je kvartet poznat po snažnoj improvizaciji i međusobnoj kemiji, a glazba im varira od bebopa i post-bopa do lirskih balada i slobodne improvizacije, s izvedbama koje se prilagođavaju prostoru i publici, pa je to bio slučaj i u Malom rimskom kazalištu gdje sinoć interakcije s publikom nije nedostajalo.
Album “Logbook – Live at Sounds” objavljen je za belgijsku etiketu Hypnote Records i snimljen uživo u legendarnom jazz klubu Sounds u Bruxellesu, gdje je Giuliani prvi put nastupio još 1996. godine. Odražava njihovu strastvenu izražajnost i tehničku briljantnost, uz autentični europski jazz identitet.
„Nadamo se prekrasnoj večeri ispunjenoj emocijama koje ćete sa sobom moći nositi zauvijek“, kazao je Giuliani pulskim ljubiteljima jazza na samom otvaranju koncerta. Prva skladba koju je kvartet izveo bila je „Interference“, nakon nje uslijedio je „London by Night“ te „Backing Home“.
Dok se Giuliani iskazao intenzivnim, ritmičnim, pa čak donekle i zanosnim plesnim interpretacijama, nikako se ne može osporiti vanserijsko umijeće Mashina na bubnjevima. Definitivno je on taj koji je sinoć, u više navrata, posve fascinirao posjetitelje i izazivao pljesak za pljeskom. Njegova energičnost, nevjerojatna tehnika i intenzitet muziciranja na momente su potpuno „ukrale show“.
Dakako, nipošto se ne smije zanemariti ni umješnost koju su Lussu i Deidda pokazali svaki na svom instrumentu, bivajući sve vrijeme u posvemašnjem sinkronicitetu s Giulianijem i Mashinom.
Pred sam kraj koncerta izvedena je i skladba naziva „KKMM“ koju je napisao Dario Deidda u spomen na sjajne pijaniste Kennya Kirklanda i Malcolma Millera, a potom i Giulianijeva “Suite et Poursuite I, II, III”.
“Hvala od srca svima koji sudjeluju u organizaciji ovog programa. Sjajno smo ovdje bili ugošćeni. Jutros smo se kupali i dobro se najeli. A vi, ako želite pjevajte s nama uz skladbu “Dream House” koju ćemo posvetiti Puli”, kazao je Giuliani nakon što je ovaj sjajni kvartet pozvan na bis, a pulska je publika učinila što je od nje zatraženo i tako kraju privela još jednu večer za pamćenje.