ZAGREB
-Učenici, studenti – od kojih velik broj studira upravo u Zagrebu te umirovljenici iz Istre, ali i putnici iz ostatka Hrvatske koji žele putovati u Istru, za kartu željezničkom linijom Pula–Ljubljana–Zagreb moraju izdvojiti 12, odnosno 18 eura u jednom smjeru, za razliku od svih drugih građana Republike Hrvatske kojima je osiguran besplatan željeznički prijevoz te se potpuno besplatno voze vlakovima bilo gdje u zemlji“, poručio je zastupnik IDS-a Dalibor Paus u Hrvatskom saboru, upozorivši tako na nejednak tretman temeljen na mjestu prebivališta i na prometnoj izoliranosti jedne čitave hrvatske regije.
Pohvalio je činjenicu da Republika Hrvatska potiče ekološki prijevoz i omogućuje besplatno putovanje vlakom učenicima, studentima, umirovljenicima i osobama starijima od 65 godina, uz simboličnu godišnju naknadu od 2,65 eura, no upozorio je da ta pogodnost za razliku od ostatka države, ne vrijedi za građane Istre koji putuju linijom Pula–Ljubljana–Zagreb.
Posebno je naglasio da umjesto besplatnog prijevoza, učenici, studenti i umirovljenici iz Istre, ali i oni koji putuju u Istru moraju plaćati 12, odnosno 18 eura u jednome smjeru, iako im je ta linija jedina željeznička veza s ostatkom Hrvatske.
„Time je Istra, nakon što je nakon 30 godina ponovno spojena s hrvatskom željezničkom mrežom, stavljena u nepravedan i nepovoljan položaj“, napomenuo je Paus.
Naglasio je da Istra nije kriva što je jedina hrvatska regija čiji željeznički put prema Zagrebu ili bilo kojoj drugoj destinaciji u zemlji nužno vodi preko Slovenije – te podsjetio i na to da jedini normalni cestovni put prema ostatku Hrvatske vodi preko besramno skupog Tunela Učka, koji se i dalje plaća višestruko više nego bilo koja druga dionica autoceste u Republici Hrvatskoj.
„Dakle, govorimo o istim državljanima, s istim osobnim iskaznicama i istim pravima – barem bi trebali biti ista – ali očito nisu“.
Istaknuo je da je zaista nužno ispraviti tu nepravdu koja je počinjena građanima Istre i svima koji putuju u Istru te je pozvao Vladu da prihvati amandman IDS-a koji će uputiti na Prijedlog državnog proračuna, kojim će predložiti izjednačavanje prava u subvencioniranju željezničkog prijevoza, tako da se subvencija odnosi i na građane koji putuju linijom Pula–Ljubljana–Zagreb.
