BUZET

Nakon sastanka izvršnog odbora inicijative “Za ekološku rentu građana vodozaštitne Istre” u sastavu: Robert Marušić (koordinator, turizam, mediji), Franko Vizentin (gospodarstvo), Mario Sirotić (tartufarstvo, mjesni odbori, Obiteljska poljoprivredna gospodarstva), Branko Bašić (sport i promet) i Duško Dragičević (održivi razvoj i planiranje), predložili su simpatizerima da na predstojećim lokalnim izborima podrže nezavisnu županijsku listu aktualnog istarskog župana Borisa Miletića. Naime, program inicijative koji ima 8 točaka, kako kažu, prihvaćen je od izbornog stožera Borisa Miletića.

Prva točka tiče se valorizacije resursa.

-Istarska razvijena obala je partner i prijatelj sjeverne i središnje Istre, ali Inicijativa očekuje da se svi resursi pravedno koriste, objektivno plaćaju i naplaćuju što je ključ održivog razvoja od Ćićarije preko Grožnjana, Oprtlja, Zrenja, Livada do Motovuna, od Vižinade do Karojbe, Roča, Huma, Boljuna do Draguća, Cerovlja, Pazina i Buzeta. Parola je: “Ne želimo više biti Kišni dan istarske obale”. Sve važniji resurs, voda, izvire na našim njivama koje mi moramo čuvati za koga? Da netko na istarskoj obali istušira svoje preplanulo slano tijelo, istarskom čistom bistrom slatkom vodom…” Dogovoreno je da se pokrene osnivanje zajedničke tvrtke, sastavljene isključivo od predstavnika općina i gradova vodozaštitne Istre, koja će uređivati probleme umanjene kvalitete života na istarskim izvorima pitke vode.

Druga točka tiče se prometa odnosno participacije u odlukama Županijske uprave za ceste, jačanju komunikacije s resornim ministarstvom i državnom tvrtkom Hrvatske ceste. Pogotovo je kao problematično spomenuto raskrižje na cesti Motovun-Buzet, čitava cesta Umag-Buje-Motovun-Buzet-Rijeka, ali i neke druge dionice. Treća točka je iz resora sporta. “Članstvo u županijskim tijelima za sport će pojačati povjerenje velike rukometne, nogometne, boćarske i naročito automobilističke zajednice koja priređuje više od 40 godina natjecanja Europe i Hrvatske na brdskim stazama”. Četvrta točka tiče se prometnog povezivanja sa susjednom Slovenijom.

Jednostrane zabrane teretnog prometa koje se sada provode od hrvatskog graničnog prijelaza Požane prema Buzetu čine neprocjenjivu štetu gospodarstvu Istre i Hrvatske. Za početak jednake, iste zabrane treba i Hrvatska uvesti odmah od graničnog prijelaza Požane do naselja Podrečak tri kilometra u dubini hrvatskog teritorija na D201. Jer sada, po potrebi Slovenci dobivaju specijalne dozvole i ulaze kamionima u hrvatski prostor kada postoji potreba njihovog gospodarskog interesa. Pravila moraju vrijediti za svih jednako.

U ovoj 2025. godini započinju pripreme za obilježavanje sto godina istarskog tartufarstva što je u studenom 2029. godine, stoji u petoj točki s obrazloženjem, dok se šesta točka odnosi na otvaranje novog radnog mjesta u Turističkoj zajednici Istarske županije – “pomoćnik direktora TZ Istre za unutrašnju Istru”. Sedma se točka odnosi na participaciju u županijskim odborima, tvrtkama i ustanovama, a osma da se Đački dom Vrsar vrati u vlasništvo Grada Buzeta.