ZAGREB

Na raskrižju Preradovićeve i Masarykove ulice, gdje je nekoć bilo taksi stajalište čak 70 godina, u utorak je održana konferencija za medije na temu javnog i taksi prijevoza te prometne situacije u Zagrebu. Pavle Kalinić osvrnuo se na alarmantnu situaciju u kojoj se Zagreb nalazi te pozvao gradsku vlast na odgovornost. Na konferenciji su sudjelovali i predstavnici zagrebačkih taksista, samostalni poduzetnici i obrtnici kojima loše gradske odluke guše posao.

Kalinić je oštro kritizirao aktualnu gradsku vlast radi gušenja prometa, neprohodnosti gradskih prometnica i ukidanja taksi stajališta. Također se osvrnuo i na situaciju s parking mjestima. “Parkirališta se moraju širiti, a podzemne garaže se moraju nastaviti graditi. Sviđalo se to nekome ili ne. Jedino je stvar javnog kompromisa da li će se iznad podzemnih garaža postaviti sportska igrališta, zeleni parkovi ili drugi javni sadržaj koji će služiti isključivo građanima Grada Zagreba”, izjavio je Kalinić.

Obraćanju se priključila i zagrebačka obrtnica Maja Franjić, koja i sama posluje kao taksist. “Većina nas taksista smo mali poduzetnici i obrtnici, koji od svog rada pošteno živimo. Osuđujemo pojedince koji radi nepoštenih cijena blate cijelu našu struku”, izjavila je Franjić. Također naglašava važnost vraćanja kriterija za dobivanje dozvole za taksi prijevoz uz poseban naglasak na liječničke kontrole, polaganje ispita za profesionalnog vozača i poznavanje grada.

Miro Folnegović, kolega taksist, naglašava koliko je odluka o zatvaranju Masarykove ulice za promet i proglašavanju pješačke zone loša za starije sugrađane i turizam u Zagrebu. “U ovoj pješačkoj zoni žive i starije osobe koje nemaju svoja vozila, a mi nismo u mogućnosti dovesti ih do kućnog praga već ih moramo ostaviti na kraju ulice, bez obzira da li je kišno ili putnici imaju prtljagu koja nije laka za nositi. Često je to i slučaj s turistima koji unajme apartmane u centru Zagreba”, izjavio je Folnegović.

Taksisti također naglašavaju da se pješačkim zonama uredno koriste dostavna vozila, kao i vozila stanara koji žive u pješačkim zonama. Osobno ne zastupaju ideju da taksisti mogu bilo gdje s vozilom, ali postojeće prometnice u pješačkim zonama bi se trebale moći koristiti. Spremni su i na kompromis da se u navedenim zonama ne može prometovati vikendom ili večernjim satima, ali aktualna gradska vlast ih je potpuno ignorirala kada su prije godinu dana pokušali doći do njih i pronaći zajedničko rješenje.

Posljedice za građane Grada Zagreba su već vidljive, a posebno ako uzmemo u obzir loše odluke da se dijelovi Zagreba zatvore i da se djelomično priguši promet na bitnim prometnicama. Mnogi sugrađani krše prometna pravila nepoštivanjem žutih traka što ne bi bio slučaj da se aktualna gradska vlast ozbiljnije bavi ovom temom. “Od gradske vlasti očekujemo hitne odluke o vraćanju prometa u Masarykovu, vraćanju ukinutog taksi stajališta, vraćanju sve tri trake prilaza Gjure Deželića, širenju svih prometnica gdje god je to moguće, izmještanje autobusnih stanica u nova ugibališta kako bi ih se maknulo s prometnica i kako ne bi kočili promet. Također želimo potaknuti gradsku vlast da počne gledati dugoročno i da se zajedno sa strukom započnu razgovori o vraćanju kriterija za dobivanje taksi dozvola, kupnji rezervnih dijelova za ZET vozila, širenju javnih parkirališta i izgradnji novih podzemnih garaža”, izjavio je Kalinić.

(Nenad Predovan)


OZNAKE: #Pavle Kalinić  #taksi  #Zagreb